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[PRNewswire] APR, 올해 선도할 콘텐츠 생성 트렌드 제시

송고시간2020-02-14 09:39

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-- 어드버타이징프로덕션리소시스(APR)가 작성한 연간 콘텐츠 생성 트렌드 보고서에서 MC&P 융합, 콘텐츠와 유통에 대한 클라이언트의 통제 그리고 파트너십을 올해의 주요한 제작 트렌드로 제시

(덴버 2020년 2월 13일 PRNewswire=연합뉴스) 제작 최적화 전문가 집단인 어드버타이징프로덕션리소시스(APR)가 2020년을 맨 앞에서 이끌어 갈 10가지의 콘텐츠 생성 트렌드를 발표하며 광고 전문가들의 올해 전망을 제시했다.

올해 최고의 트렌드에는 미디어, 광고대행사와 제작사의 재통합, 분화된 제작 생태계 내 파트너십의 필요성, 제작의 모든 면에서 투명성을 추구하고 통제하고자 하는 클라이언트들의 욕구, 엄격한 인력 및 권리 관리의 강화가 들어 있다. 비디오 게임의 인게임 콘텐츠, 실시간 가상 제작, 제작이 환경에 미치는 영향에 대처 그리고 다양성과 포용성의 확대 등의 트렌드도 생길 것이다. 이들 트렌드를 둘러싼 중요한 주제는 광고대행사들이 더 이상 마케터들의 게이트키퍼가 아닌 곳으로서 늘 진화하고 있는 지형을 통합하고, 탈공조하며, 조작해야 할 필요성이다.

APR 창업자 겸 CEO 질리언 깁스는 "자기만의 성 안에서 제작하던 시절로 돌아갈 일은 없다"면서 "가치 있는 것은 접점에 있으며 인하우스와 외부 리소스 모두로 구성되어 전체가 연결되는 생태계를 정의함으로써 적절한 균형을 취하고 결과를 최대화하는 사람들이 승리자가 될 것"이라고 말했다.

APR의 2020년 트렌드에 대한 상세 자료는 여기[https://apr-2020-content-creation-trends.mailchimpsites.com/ ]에서 입수할 수 있다.

APR

콜로라도주 덴버에 본사가 있으며 뉴욕, 런던, 싱가포르와 디트로이트에 사무소를 운영하고 있는 글로벌 기업 어드버타이징프로덕션리소시스(APR)는 마케터들이 자신들의 광고 제작 생태계를 현대화하고 최대화할 수 있도록 지원하는 광고 제작 최적화 컨설팅 업체이다. APR은 세계적인 기업, 에이전시와 TV 광고, 온라인 동영상, 소셜 콘텐츠, 웹사이트, 배너 광고, 앱, 모바일 콘텐츠, 인쇄물과 사진, 체험 기회 및 행사 등 모든 콘텐츠 플랫폼의 공급자들과 협력하는 30개 나라의 전문가 200여명을 보유하고 있다. 상세 정보가 필요할 경우 http://www.aprco.com/을 방문하기 바란다.

출처: APR

APR Cites Media, Creative, And Production Consolidation As The Number One Content Creation Production Trend In 2020

-- Annual Content Creation Trends Report by Advertising Production Resources (APR) Presents MC&P Convergence, Client Control Over Content & Distribution, and Partnerships as Significant Production Trends in the Coming Year

DENVER, Feb. 13, 2020 /PRNewswire/ -- Production optimization experts, Advertising Production Resources (APR), announced their annual top ten content creation trends of 2020, presenting what advertising professionals can expect to see throughout the year.

This year's top trends include the reunion of media, creative and production, the need for partnerships in a fragmented content production ecosystem, clients seeking transparency and control over all aspects of production, and more rigor around talent and rights management. Also on the rise are in-game content for video games, real-time virtual production, addressing the environmental impact of production, and increased diversity and inclusion. The primary theme surrounding these trends is the need to integrate, decouple, and operationalize the ever-evolving landscape where creative agencies are no longer the marketers' gatekeepers.

"There is no going back to the days of producing in silos," said APR Founder and CEO, Jillian Gibbs. "The value is in the seams and the winners will be those who define a wholly-connected ecosystem of both in-house and external resources to provide the right balance and maximize results."

You can learn more about APR's 2020 trends here [https://apr-2020-content-creation-trends.mailchimpsites.com/ ].

About APR

A global business, with headquarters in Denver, Colorado and offices in New York City, London, Singapore, and Detroit, Advertising Production Resources (APR) is a creative production optimization consultancy that helps marketers modernize and maximize their creative production ecosystem. APR has over 200 experts in 30 countries who partner with global brands, agencies, and suppliers across all content platforms, including TV commercials, online videos, social content, websites, banner ads, apps, mobile content, print and photography, experiential and events. For more information, please visit http://www.aprco.com/

Source: APR

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

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